giovedì 13 novembre 2008

Tarta cu nuci si fructe uscate

Image Hosted by ImageShack.us




Ingrediente:125 gr faina, 80 gr zahar, 1 galbenus de ou, un varf de sare, 100 gr unt, 1 ou intreg, 50 gr smantana, 1 lingura de rom (facultativ), scortisoara, 100 gr nuci macinate mai mare, 5 prune uscate , 5 caise uscate.

Se pregateste aluatul , amestecand faina cu 30 gr zahar, galbenusul , sarea si 80 gr unt. Se framanta pana se obtine un aluat omogen , se inveleste cu folie si se pune la frigider 2-3 ore , dupa care se intinde o foaie care se va aseza pe o tava de tarta cu un diametru de 24 cm. , unsa cu unt si presarata cu faina. Se gaureste aluatul cu varful unei furculite.

Se bate oul cu zaharul ramas, cu smantana , cu untul topit , romul, scortisoara, nucile si fructele uscate. Se varsa compozitia obtinuta peste aluatul din tava , se niveleaza si apoi se pune la cuptor 25-30 min , la 17o°. Se lasa sa se raceasca in tava apoi se decoreaza cu miez de nuca dupa placere.







7 commenti:

Edith ha detto...

Foarte fain ai ornat-o! Asta e cu nuca deci clar pe gustul meu.
Smantana e din cea dulce, nu? Si.. mai am o intrebare: ce diametru a avut tava ta? Ca eu am o tava mai mare de tarta (cred ca de 28) si ma gandesc dc ajung 50 g de smantana...

Monica ha detto...

Draga Edith, eu am pus frisca lichida , din aia dulce , iar tava este si a mea de 28 dar am scris reteta originala cum era in revista, fara sa modific cantitatile. Eu am dublat cantitatile si la aluat si la umplutura.
Incearc-o ca are un gust minunat...
In loc de caise si prune se poate pune si curmale sau smochine , dar nucile cu prunele se potrivesc grozav de bine.

Anonimo ha detto...

Ai un talent sa ornezi preparatele ca ma innebunesti!
PUpici

Monica ha detto...

Mersi Deea , dar daca te uiti la primele retete cu poze , ai sa vezi ca nu erau deloc frumoase...am invatat si eu de la alte bucatarese mai pricepute.

kris ha detto...

Ce bine arata...si ingredientele sunt preferatele mele! Ai un alt premiu, "dolcezza". Pupici

Monica ha detto...

Mersi Kris,vad ca nu ma uiti niciodata , esti o dulce .

Anonimo ha detto...

Ai si un premiu de la mine pentru creativitatea de care dai dovada de fiecare data.Pupici si o zi frumoasa!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

BlogCatalog

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory