domenica 12 ottobre 2008

Tort de branza cu Raffaello ( de la Cristina K )



Ingrediente : pentru blat, 300 gr. biscuiti simpli , 100 gr. unt moale , 3 linguri de vin alb. Pentru crema, 800 ml. lapte , 20 gr. gelatina , 200 gr. zahar , 100 gr. cocos macinat , 500 gr. branza dulce de vaci ,100 ml. apa , 20 bomboane Raffaello, 1 zahar vanilinat . Pentru ornat , 25 gr. cocos macinat , 5-6 bomboane Raffaello , ornamente de ciocolata.

Se mixeaza biscuitii , apoi se amesteca cu untul moale taiat in bucatele mici si cu vinul , pana se obtine o pasta groasa , omogena.

Se ung peretii laterali ( detasabili ) ai unei tavi rotunde , cu un pic de unt, apoi se presara cu cocos macinat. Pe fundul tavii se intinde pasta de biscuitii si se preseaza usor cu dosul unei linguri , dupa care se pune la frigider.

Laptele se amesteca cu zaharul , cocosul macinat, vanilina si cu gelatina inmuiata in apa calduta. Se pune pe aragaz , la foc mic , amestecand continu , pana ce se va topi zaharul si gelatina. Nu trebuie sa fiarba.

Se freaca branza cu o lingura de lemn si se adauga un pic din laptele fiert , pentru a o subtia si a o omogeniza, dupa care se va turna si restul de lapte , obtinandu-se o compozitie mai moale.

Se toarna in tava, peste blatul de biscuiti un strat ( 1-1.5 cm. ) din compozitia obtinuta si se pune la frigider , pana se intareste , dupa care se scoate si se aseaza pe marginea interioara a tavii , bomboanele Raffaello , una langa alta , apasandu-le usor pentru a se fixa. Deasupra se toarna compozitia ramasa si se pune din nou la rece pana a doua zi. Se presara cu cocos macinat si se orneaza dupa placere cu bomboane si ciocolata.


15 commenti:

CristinaK ha detto...

wow, Moni, ce frumos ti-a iesit! Si ce bine arata contrastul cu ciocolata!
Iti multumesc ca l-ai incercat! Sper ca ti-a placut...

Sabina ha detto...

Super ...super!
Bravo!!!

Monica ha detto...

Draga Cristina si eu iti multumesc pentru reteta ...am modificat-o putin dar tortul a fost foarte bun .

Mersi Sabina !

Melianda ha detto...

Oau Moni ce bine arata...sigur am sa il incerc si eu ca nu m-i se pare greu de facut dar eu nu am indemanarea ta la ornat.Felicitari pentru toate retetele pe care le prepari.

Edith ha detto...

Moni, superb! Brava!
Cum de nu am vazut eu minunatia asta cu cocos la Cristina mai demult? :(
Imi plac pozele tale!

Amalia ha detto...

Foarte reusit tortul tau, felicitari !

Agenda di Nico ha detto...

Arata nemaipomenit,super!

Ina Todoran ha detto...

Super super arata!!!! Cred c-am sa-l fac!!!

Anonimo ha detto...

Wowww o Minunatie!

Ducesa ha detto...

ADEVARATA opera de arta, meriti toate laudele!

Lory ha detto...

Splendid!!! imi place cum l-ai decorat

Lily ha detto...

Finete si rafinament! Superb tort Moni felicitari!!!

Anonimo ha detto...

Fetelor am si eu o intrebare....
Am facut , mai bine spus am incercat sa fac tortul, dar dupa 6 ore crema tot moale este... Ce sa-i fac? Unde am gresit?

Haine online ha detto...

CUm poate arata :| deja mor aici de pofta :)) Super reteta :X:X:X

Cursuri dansuri ha detto...

vai de mine si de mine ...arata bestial...felicitari

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

BlogCatalog

Recipe Blogs - BlogCatalog Blog Directory